D40 excessive fan noise

Nissan Navara Forum

Help Support Nissan Navara Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Jaybucks

Member
Reaction score
0
I have a 2010 d40 and there is a quite loud fan noise around the passenger side when accelerating above 2k revs

Wondering if it’s the the turbo (just due to the fact it’s consistently kicking in under acceleration) or if it’s the viscous oil in the fan

Fan spins freely when engine is off and takes a couple seconds to stop spinning when engine is turned off

Thanks in advance

Definitely sounds like the viscous hub isn't working right.

Now here's the part I do NOT like.

You have two choices:

1) Purchase a new/reco viscous hub, possibly $200+, remove your hub, install new one.

2) Visit a Toyota dealership (a large one, not a rinky-dink Toyota/Milk Bar/Agquip/Post Office) and purchase ONE bottle of "viscous hub silicone oil" (last time I bought one it was $18 - a fe years ago). Remove your hub, open it on flat surface, pour oil in, reassemble without moving the base, then reinstall.

Take care with the back of the radiator as you're removing the fan first, then the hub (they don't like coming out together, or didn't on mine).

Sorry to input to the thread without a definite solution, i was just thinking the other day how sick of the Engine Fan loud noise is when it kicks in hot weather or cold starts etc & gives me the feels of driving some old truck.

I get the feeling it pulls lots of battery draw & lessens engine power as well when it kicks in?

Mines def loud as & comes on faster with the engine revs, is it meant to be quiet??

Anyone on here deleted it & ran a Thermo fan set up instead with success??

J’ai un d40 de 2010 et il y a un bruit de ventilateur assez fort du côté passager lors de l’accélération au-dessus de 2k tours

Je me demande si c’est le turbo (simplement parce qu’il se déclenche constamment à l’accélération) ou si c’est l’huile visqueuse dans le ventilateur

Le ventilateur tourne librement lorsque le moteur est éteint et prend quelques secondes pour s’arrêter de tourner lorsque le moteur est éteint

Merci d’avance
View attachment 38765
J’ai un d40 de 2010 et il y a un bruit de ventilateur assez fort du côté passager lors de l’accélération au-dessus de 2k tours

Je me demande si c’est le turbo (simplement parce qu’il se déclenche constamment à l’accélération) ou si c’est l’huile visqueuse dans le ventilateur

Le ventilateur tourne librement lorsque le moteur est éteint et prend quelques secondes pour s’arrêter de tourner lorsque le moteur est éteint

Merci d’avLil

Merci d’avance
View attachment 38765

Merci d’avance

Merci d’avance
View attachment 38765
Bonjour jack

J’ai le même problème que toi sur un navara 3.0 V6 D40 moteur V9X de mars 2011 , j’ai un bruit de soufflement dans la console au niveau de l’écran centrale quand j’accélère entre 1800 et 2200 tours avant non et après ça s’arrête.

Et ce n’est pas le turbo, je viens de le changer.
Il

Back